maanantai 10. marraskuuta 2014

Päiväkirjan sivuilta: toteutuneet unelmat

Hassua, miten olen nyt marraskuussa kirjoittanut viikossa yhtä monta postausta kuin koko lokakuussa yhteensä. Voisi luulla, että olin lokakuussa kiireisempi kuin nyt, mutta siitä ei oikeastaan ole kysymys. Lokakuussa tein kyllä reippaasti töitä, mutta samalla mulla oli vain yksi kurssi, jossa oli yksi puolentoista tunnin luento viikossa. Ja silti oli vaikea saada koulujutut tehdyksi ajallaan! Nyt marraskuussa mulla on neljänä päivänä koulua ja lisäksi tietenkin työt ja graduhommat - ja olen paljon tehokkaampi! Mulle selkeesti sopii pieni stressi ja kiireiset aikataulut. Käykö muillakin niin, että silloin kun sitä aikaa on, niin se valuu johonkin aivan ihme juttuihin?

Enivei, oli pakko tulla kirjoittamaan, kun löysin kaapista pölyisen vanhan päiväkirjan vuodelta 2010. Mulla oli nuorempana tapana tehdä päiväkirjaan toive/unelmalistoja ja sitten palata niihin myöhemmin ja merkitä, onko toiveet toteutuneet. Näihin toiveisiin palasin nyt ensimmäistä kertaa, ja oli aika huikeeta huomata, miten ne kaikki olivat toteutuneet! Tässä pari esimerkkiä:

Toivon, että alkaisimme seurustella Mikon kanssa
Hihii, tästä on parin viikon päästä neljä vuotta, kun olen tuon toiveen raapustanut ylös. Eikä mennyt kauaa, niin tehtiin suhteesta Facebook-virallinen.

Toivon, että muuttaisin kotoa 20-vuotiaana
Muutin ensimmäistä kertaa pois kotoa pari viikkoa 20-vuotissynttäreideni jälkeen. Ja millaiseen kämppään! Tyttökaveri oli löytänyt meille niin ihanan ensiasunnon: Mannerheimintien varrelta saunallinen kaksio, jossa oli astianpesukone (ikävä tiskaria..). Standardit tuli asetettua heti alussa ehkä vähän liiankin korkealle ja seuraavakin asunto Mikon kanssa oli sitten pakko saada Töölöstä.

Toivon, että pääsisin opiskelemaan sosiaalipsykologiaa
Huh - missäköhän sitä olisi, jos en olisi päässyt? Tää on kyllä edelleen yksi mun pienen elämän suurimmista saavutuksista - seuraava taitaa olla edessä runsaan vuoden päästä, kun saa maisterin paperit kouraan.


Lisäksi olin listannut päiväkirjaan yhdeksän kaupunkia, joissa haluaisin käydä lähivuosina. Noista seitsemän oli jo toteutunut! Unelmissa ja matkatoiveissa meikäläinen on siis edistynyt aika kivasti neljän vuoden aikana, mutta samaisen päiväkirjan käytännön asioiden to-do-lista ei ollut yhtä vakuuttavaa luettavaa. Siellä oli muun muassa Osta spinningkengät ja hanki henkilökortti. En ole vielä saanut aikaiseksi. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti