sunnuntai 24. toukokuuta 2015

Road Trip: The Emerald Isle







Noin kuukauden päästä mulla alkaa ensimmäinen palkallinen kesäloma moneen vuoteen. Lomia on ehtinyt kertyä pari viikkoa ja alusta asti oli selvää, että noita viikkoja ei Suomessa vietetä. Vaikkakin täytyy samalla todeta, että Suomen kesä on parasta ja jos saisi valita, milloin Suomesta lähtisi, niin marraskuussa tietenkin.

Tätä kesälomareissua ei olla suunniteltu kovinkaan kauaa. Huhtikuun lopulla olin kirjakaupassa ihan muilla asioilla, kun koukkasin tapani mukaan matkaopashyllyn kautta. Irlannin Lonely Planet tarttui mukaan ja siitä se lähti. Mun ja Mikon ensimmäinen road-trip! Vuokrataan ensimmäistä kertaa ikinä auto ulkomailta ja heti otetaan haaste vastaan ajamalla väärällä puolella kapoisia teitä. Tai siis Mikko ajaa, Irlanti ei ehkä ole se oikea paikka mun aloittaa autokoulua.

Juhannuksen jälkeen lähdetään 10 päivän reissulle Irkkujen ympäri! Lennot ja auto on varattu, ja alustava matkasuunnitelma tehty. Aloitetaan parin päivän stopilla Dublinissa, sitten suunnataan kohti Pohjois-Irlantia ja Belfastia. Mä olin ala-asteella kova Titanic-fani (joo ehkä hieman kornia olla tuhoisan onnettomuuden fani...) ja Belfastin Titanic-museoon on päästävä. Pohjoisessa ei vietetä paria päivää kauempaa, vaan reissu keskittyy erityisesti länsirannikolle. Kavereilta on saatu vinkkejä ja matkasivustoja selattu tunti tolkulla. Runsaudenpula vaivaa ja ei saisi ahnehtia liikaa. Mutta jotenkin mulla on sellainen kutina, että tästä tulee yksi parhaista reissuista ikinä!

2 kommenttia:

  1. Wou, mikä suunnitelma! Irlanti olis mahtava paikka itekin lähteä vielä joskus. Ja titanicmuseokin, en kestä! :D Ihanaa ansaittua kesälomaa!

    VastaaPoista